Proces decyzyjny nabywcy

Wyróżnia się 5 procesów, którym poddawany jest nabywca zanim podejmie decyzje o zakupie danego produktu.

1 Proces – uświadomienie potrzeby
Polega on na spostrzeżeniu różnicy między stanem pożądanym, a aktualnym stanem rzeczy ( stanem posiadania )co uruchamia proces podejmowania decyzji o zakupie.
2 Proces – poszukiwanie informacji
Na tym etapie konsument chce zdobyć więcej informacji o produkcie w tym celu może skorzystać z własnych doświadczeń lub podjąć aktywne poszukiwania informacji zewnętrznej.
3. Proces – ocena porównawcza
Podczas podejmowania decyzji o zakupie konsument wykorzystuje zdobyte informacje, aby ocenić różne oferty i wybrać tą jego zdaniem najlepszą.
4. Proces – decyzja o zakupie
Konsument dokonuje zakupu interesującego go produktu.
5. Proces – zachowanie po dokonaniu zakupu
Są to dalsze działania jakie dokonuje konsument po zakupie produktu. Może się on zachować na dwa sposoby, gdy odczuwa satysfakcje dokonanego zakupu zapewne wróci do miejsca gdzie dokonał udanego zakupu. Jeśli jednak nie jest zadowolony z pewnością poszuka innego producenta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.